Empresàries d’ADE Vallès celebren la capacitat de reinventar-se i d’emprendre de les dones en el primer networking-tast de vins de l’Associació de Directives Empresàries i Professionals del Vallès.

Celebrat al Cafè Bar Tropical de Sant Cugat del Vallès, les més de vint participants van compartir la seva experiència d’obrir camí al capdavant de projectes empresarials i grans empreses, sense deixar d’assenyalar les desigualtats, encara ara, existents.

Seleccionada IMG_3946

L’amor per les terres de l’Empordà i la passió pel vi van portar a Carme Casacuberta, fundadora de Vinyes d’Olivardots, a penjar la seva bata de química i iniciar, juntament amb el seu marit, una aventura empresarial. “Passats els 40 vaig començar de zero, tornant a la universitat”, explicava a Sant Cugat del Vallès en la primer networking i tast de vins d’ADE Vallès. Una dècada després els vins de Vinyes d’Olivardots, reconeguda per la producció del millor vi català al premi Vinari 2016, ocupen un lloc de privilegi entre els vins de qualitat.

El respecte a la terra, que cultiven amb tècniques ancestrals, la recuperació de varietats de raïms autòctones i la mestria en barrejar-les, sense additius químics, es transmet en el tast. Empresàries, professionals i directives, vinculades a ADE Vallès, van tenir l’oportunitat de degustar el blanc Grog d’àmfora i el vi negre Gresa, entre altres grans vins, mentre compartien els seus projectes al Cafè Bar Tropical, el dijous 16 de febrer. En aquest establiment emblemàtic de Sant Cugat, regentat per la sòcia d’ADE i empresària de la restauració, Conchita Fernández, la conversa va fluir.

Advocades, directores d’equips, periodistes, sociòlogues, farmacèutiques, comerciants, directives i empresàries d’agències de comunicació i d’organització d’esdeveniments i casaments, entre altres sectors com el tecnològic o la salut, van debatre sobre el lideratge femení i van celebrar tant la capacitat de reinventar-se com la d’emprendre de les dones. De la dificultat d’obrir-se camí en terrenys tradicionalment d’homes, n’havia parlat l’etnòloga Carme Cascuberta i la seva filla Carlota Pena, també etnòloga i responsable de comunicació de Vinyes d’Olivardots. Entre les més de vint empresàries i directives del Vallès hi havia, per exemple, la primera professional en exercir al registre civil de Sant Cugat, directives de l’automoció o creadores de videojocs.

La presidenta d’ADE Vallès, directora de la Consultoria MIT, la sociòloga Blanca Moreno, va convidar a posar en valor el paper de la dona al capdavant de l’empresa, tants cops, va subratllar, “silenciat”. Les presentacions individuals de les assistents, en una trobada que va servir també per denunciar la bretxa salarial i altres desigualtats a l’empresa, van ser un cant a la vida: el de complir amb el que una creu malgrat les dificultats i el de compartir i estrènyer llaços entre dones emprenedores que fan realitat els seus somnis.

 

[su_slider source=”media: 1264,1265,1266,1267,1268,1269,1270,1271,1272,1273,1275,1276,1277,1278,1279,1280,1281,1282,1283″ width=”800″ height=”600″ title=”no” pages=”no”]