Una caixa de bombons per desembolicar i tastar o un vespre ple d’oportunitats, noves coneixences i possibilitats d’intercanviar experiències, sabers i coneixements. O potser les dues coses alhora… Si vols saber com serà la trobada d’Ade Vallès, avui de les 19 a les 21 hores, a Terrassa escolta la conversa entre la locutora Mariona Torres, la presidenta d’Ade, Mònika Blasco i la comunicadora i sòcia d’Ade, Marisol de la Orden. Entrevista al magazine el Submarí.
PODEU ESCOLTAR L’ENTREVISTA CLLICANT AQUÍ
https://www.ivoox.com/submari-presentacio-ade-valles-a-terrassa-audios-mp3_rf_26232042_1.html
La presidenta d’Ade Vallès Mònika Blasco i la comunicadora i sòcia d’Ade, Marisol de la Orden, han explicat aquest matí com serà la presentació d’Ade Vallès a Terrassa. Dones directives, empresàries i professionals del Vallès us esperem a l’acte de Formació, empoderament i visibilitat, avui, dijous 31 de maig, a les 19 hores, a l’aula magna de la CECOT !! Volem conèixer-vos, perquè juntes, fem xarxa i, des del territori, fem sentir la nostra veu. Suma’t: construïm empresa, construïm societat.
El que segueix és una transcripció dels moments més intensos de l’entrevista, adaptada al llenguatge escrit i sense seguir el fil cronològic:
Mariona Torres:
“La trobada d’Ade Vallès s’emmarca en la presentació del projecte d’Ade Vallès a Terrassa i de la seva missió: l’empoderament , formació i la visibilitat de les dones directives, empresàries i professionals. Segur que l’entitat us sona perquè ja fa més d’un lustre que són a la palestra.
La presentació del projecte s’acompanya d’una formació. En parlem amb la presidenta de l’Associació de Dones Directives Empresàries i Professionals i amb una col·laboradora d’aquesta casa, prou coneguda a Terrassa, que impartirà aquesta formació.”
Mònika, com presentem en societat Ade Vallès?
“Ade és un plataforma de dones valentes, unides per fomentar el talent i el lideratge femení i generar oportunitats de negoci i bones pràctiques per poder influir món empresarial i social. Som la bomba. “
Han evolucionat molt les necessitats en els vostres cinc anys de recorregut?
“Ens estan arribant moltes sol·licituds dones que, no només emprenen, sinó que s’estan reinventant fen les seves facetes professionals, amb la qual cosa nosaltres ens estem reinventant amb elles. Com a dones volem arribar a accedir a llocs rellevants, Ade té una veu important.”
Organitzeu intercanvis professionals, jornades… veniu a Terrassa per arrelar més al territori. Què hi trobaran els oients?
“Trobaran dones amb ganes de treballar, d’ajudar, de cooperar, de compartir, hi trobarem un ventall de possibilitats, escoltarem a Marisol de la Orden, una gran comunicadora, en unes magnifiques instal·lacions que ens deixen generosament Cecot.
Trobarem oportunitats de compartir, de dir que necessiten per traslladar-ho a les institucions i poder veure com sumem amb elles”.
Marisol de la Orden, comunicadora, formadora i assessora de comunicació per a empreses. Presentació, formació… la presentació d’Ade és moltes coses. Com la descriuries?
“Ho explicaré d’una manera molt visual. L’acte d’Ade Vallès és com una bombonera plena de bombons. Imagina’t que l’obres i comences i els comences a olorar i a tastar. Aquesta idea és la que farem a Ade”
“Amb aquesta visita a Terrassa, l’associació fa ruta i anirà a diferents ciutats per presentar el recorregut de més de cinc anys.”
“Una part molt important serà el networking. Fem networking a través de les xarxes socials però també el volem fer físicament. En actes i trobades, m’he trobat moltes dones a qui els costa presentar-se a elles mateixes o vendre el seu projecte. Per això, després dels parlaments i fa formació, en la presentació d’ADE hi haurà estona per fer intercanvis professionals I personals “.
“Crec que fa falta més networking, i la gent ii molts professionals lliberals, troben a faltar aquest contacte. En molts dels esdeveniments es demana aquesta possibilitat”
“Es pot innovar fent accions online però no podem perdre de vista la proximitat. Ajuda posar cares i aquest contacte de tu a tu”
“Després, en la part de comunicació m’han convidat a mi perquè parli de tops sobre la comunicació. Em fa molta il·lusió.”
Qui pot venir?
Poden venir homes i dones, perquè va adreçat a tothom. A tot tipus de professionals i persones emprenedores, des de comandaments entremitjos a directius i persones que lideren empreses, siguin o no emprenedors.
Què oferireu?
Ampliar coneixements, conèixer la gent. La idea és que des d’Ade s’expliqui que és l’associació, els avantatges i el que aporta associar-se, de la mà de diferents persones. Des de diferents visions, cosa que enriqueix.
Totes les persones que intervenen són d’àmbits i sectors molt diferents, de comptabilitat i economia, de recursos humans, coach, comunicació,…. és molt oberts, i totes comparteixen la necessitat d’enaltir aquesta talent femení. Ade és l’acrònim de Dones Directives, Empresàries i Professionals.
He tingut la sort de conèixer Ade Vallès des de dues perspectives: una com a sòcia –rebo formació, acompanyament i informacions‑ i l’altra, com a formadora. Trobo que ho han encertat perquè a més contemplen dues vessants, la de dones directives i la de dones emprenedores i empresàries. Hi ha molt poques associacions que contemplin aquestes dues vessants, la majoria, on també hi participo, és una banda o l’altra. A Ade són totes les bandes. Ade Vallès, potser a Terrassa, no és coneix massa, però és de tot el Vallès. Hi hem d’estar aquí.
La trobada s’ha organitzat amb la col·laboració XEt, i de CECOT i sembla una bona reunió per continuar aquesta bomba explosiva sensacional. Com animaríeu a la gent a venir?
“Per sumar i ser escoltades. La presentació és gratuïta, prendrem copa de cava i pastes, perquè gràcies a patrocinadors que creuen en el projecte, seguim sumant. Els diria que vinguin i ens coneguin. Estarem encantades d’escoltar-vos. Gràcies per donar-nos la veu.”
“Com deia la Mònika: Obrim noves oportunitats, sempre t’estàs reinventant. Sigui quina sigui la teva posició de feina has d’estar disposada a obrir nous camins. “
Les set claus de la comunicació
Marisol pots explicar unn tastet, una pinzellada de les set claus de la comunicació.
M’agrada parlar de les set claus, tot i que cal dir que n’hi ha moltes més. Quant fem formacions xerrades col·labora amb altres professionals i fem com un còctel i surten coses interessants.
Per mi les set claus són la relaxació i respiració, l’articulació i la gesticulació, entonació, les pauses i la mirada. Pauses, a vegades, ens fa por la pausa, però la pausa té un secret que és integradora. Dona temps a tu a pensar, a integrar a l’altra persona, sóc molt fan de la pausa.
Sobre el concepte de comunicació: Que és comunicació, a l’àmbit laboral?
És la clau per arribar a l’altra persona. Quan parlem de comunicació, és evident que hi ha d’haver mínim dues persones.
A les empreses parlem bastant a les empreses de la comunicació interna i dels problemes que origina. Per sort, cada vegada més, persones directives potencien la comunicació entre col·laboradors i equips. Després anem pels clients.
Has de tenir un feedback de com estàs arribant als demes, ja sigui amb les xarxes o amb el tu a tu, perquè moltes vegades no arriba de la forma que voldríem el que volem. Al tastet de dijous donarem algunes d’aquestes idees per ser conscients del que provoquem a l’altre.
Tothom pot arribar a comunicar bé?
Sí hi tant. Tres coses a destacar:
1) estar atents i practicar l’escolta activa, més enllà de les paraules que diu, gest i mirada, expressió corporal, el que diu sense paraules. Escolto el que em diuen sense paraules.
2) Com ho dius: El cercle de la comunicació, en una xerrada el 7% del que dit, resta llenguatge no verbal i el to de veu. Pensa quan expliques alguna cosa, és qui més en sap. Si has descuidat una part del que volies dir, no et preocupes, quan escolten, es quedaran en un 7%… L’important són els imputs això m’atrau, no només paraules que han dit, va més enllà.
3) És Important aquesta comunicació no verbal, gesticular I entrenar-se: Mira’t al mirall i entrenat, no cal dir tantes coses, del que vulguis explicar diguis tres coses, amb un inici i un final impactants.
—————————————————————————————–
Si en vols saber més, dijous a les 19 h, a la seu de la CECOT
“El Submarí” és una magazín diari de dues hores que s’emet a la ràdio municipal de Terrassa de 11 a 13 del migdia. Dirigit i presentat per Mariona Tomàs, el programa vol potenciar la participació dels oients i per aquest motiu convidem cada dia als ciutadans a trucar al programa per copsar les seves opinions. Tracten temes d’interès com la cultura, l’economia i altres.